top of page
  • Writer's pictureShivuKey

בחירת סוכנות לשיווק דיגיטלי

Updated: 3 days ago

סוכנות לשיווק דיגיטלי היא חברה או פרילאנסר המספקת שירותי שיווק ברשת, כולל ייעוץ אסטרטגי, פיתוח קמפיינים דיגיטליים, ניהול קמפיינים ברשתות חברתיות, ניהול אתרי אינטרנט, ועוד. הסוכנות עוזרת לעסקים להגיע לקהלי היעד שלהם ברחבי האינטרנט, ולקדם את המוצרים או השירותים שלהם ובכך להגדיל את המכירות וההכנסות.


אילו שירותים מציעות סוכנויות לשיווק דיגיטלי?

סוכנויות לשיווק דיגיטלי מציעות מגוון רחב של שירותים כדי לעזור לעסקים לפתח ולשפר את נוכחותם ברשת ולקדם את הצלחתם. הנה כמה מהשירותים העיקריים שניתן למצוא בסוכנויות לשיווק דיגיטלי:

  1. ייעוץ אסטרטגי: סוכנויות מציעות ייעוץ אישי ואסטרטגי בנוגע לשיווק דיגיטלי, עם דגש על תכנון ובניית אסטרטגיות מותאמות אישית לכל לקוח. בעלי סוכנויות מנוסים כבר זכו להחשף למגוון רחב של עסקים ולפעילותם השיווקית, כך שמניסיונם יוכלו להתאים תוכנית אסטרטגית נכונה ללקוחותיהם.

  2. ניהול קמפיינים דיגיטליים: פיתוח, בניית וניהול קמפיינים דיגיטליים ברשת, כולל קמפיינים במנועי חיפוש (Google Ads), פרסום ברשתות חברתיות (Facebook, TikTok), ופרסום תכנים.

  3. ניהול אתרי אינטרנט: בנייה וניהול של אתרי אינטרנט מקצועיים, כולל עיצוב, פיתוח, תחזוקה ואופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO). כמו כן, לעתים ניתן להסתפק בבנייה מצומצמת של עמוד נחיתה ייעודי לקמפיין ובכך לחסוך זמן וכסף.

  4. שיווק ברשתות חברתיות: ניהול וקידום מותג ברשתות חברתיות כמו פייסבוק, אינסטגרם, לינקדאין, טיקטוק ועוד, כולל יצירת תוכן, ניהול קמפיינים פרסומיים והתממשקות עם קהל היעד.

  5. פיתוח תוכן דיגיטלי: יצירת תוכן איכותי ומרתק בכל פורמט שנדרש, כגון מאמרים, בלוגים, וידאו, תמונות, גרפיקה ועוד.

כמו כן, סוכנויות לשיווק דיגיטלי יכולות לספק שירותים נוספים כגון ניהול קמפייני דואר אלקטרוני (Email Marketing), פרסום בפלטפורמות אמאזון, ניהול תשלומים לקמפיינים בפייסבוק וגוגל, ועוד. השירותים המוצעים יכולים להשתנות בהתאם לצרכי הלקוח ולמטרות השיווק שלו.


סוכנות לשיווק דיגיטלי - Digital Marketing Agency

מה עדיף - סוכנות שיווק גדולה או בוטיק?

ההבדלים בין סוכנות שיווק גדולה לסוכנות בוטיק באים לידי ביטוי במספר היבטים, והבחירה משתנה בהתאם לצרכים וליכולות של בעל העסק המעוניין בשירות זה.

  1. גודל ומשאבים: סוכנויות שיווק גדולות נהנות ממשאבים רבים וצוותים גדולים. לרוב, כלל הפעילות תיעשה בתוך הסוכנות עצמה על ידי עובדי הסוכנות מהמחלקות השונות (קופי, עיצוב, צילום, ניהול קמפיין וכו'). מכיוון שהן בדרך-כלל עובדות עם לקוחות גדולים ופרויקטים נרחבים, הן יכולות להציע מגוון רחב יותר של שירותים ולהתמודד עם פרויקטים גדולים הדורשים מימון ומשאבים. מנגד, סוכנויות בוטיק הן עסקים קטנים יותר המתמקדים במגוון מצומצם יותר של שירותים. על מנת לתת מענה לכלל הצרכים של הלקוחות, במקרים רבים הן יבצעו אאוט-סורסינג (Outsourcing) של חלק מהפעילות. ואולם, גם במקרים שכאלו, ניהול הפעילות ייעשה מול אנשי הקשר הקבועים של הסוכנות ובאחריותה.

  2. תחומי התמחות: סוכנויות שיווק גדולות נוטות להתמחות במגוון רחב של תחומי שיווק ולספק שירותים מקיפים יותר. הן עשויות לכלול מחלקות מיוחדות לפיתוח תוכן, שיווק ברשתות חברתיות, ניתוח נתונים ועוד. לעומת זאת, סוכנויות בוטיק נוטות להתמקד במגוון מצומצם יותר של פעילויות או נישות עסקיות. למשל, התמקדות בבניית אתרים ועמודי נחיתה, שיווק ליעדים מסוימים (ארה"ב, אירופה וכו'), או ייעוץ אסטרטגי לסטארטאפים בתחום המובייל.

  3. אופי העבודה: סוכנויות גדולות יכולות להיות מעורבות בפרויקטים גדולים ומורכבים, המצריכים תיאום ותכנון רבים. הן עשויות להציע פתרונות מקיפים ומותאמים ללקוח בכמה תחומים שיווקיים שונים. לרוב, יועמד לרשות בעל העסק תקציבאי בעל 1-3 שנות ניסיון בתחום, והוא זה שישמש כאיש הקשר של בעל העסק לסוכנות. מאידך, סוכנויות בוטיק עשויות להתמקד בפרויקטים בהיקפים ותקציבים קטנים יותר, הדורשים תכלול בהיקף קטן יותר. לרוב, בעל הסוכנות יהיה מעורב אישית בפגישות ובהחלטות האסטרטגיות ויהיה זמין לרשות בעל העסק. מדובר בשירות אישי וגמיש המותאם לצרכיו של הלקוח.

מעבר לכל הנ"ל, ראוי לציין גם את נושא התמחור; על אף שהסוכנות הבוטיקית מתמקדת באיכות ובשירות אישי, לרוב, היא מציעה מחירים נגישים והוגנים, המתאימים לכל עסק בגודלו. מנגד, סוכנות גדולה המחזיקה עובדים רבים ומשרדים מפוארים, דורשת לרוב סכומים גבוהים יותר.


מהו מודל התשלום המקובל לסוכנות שיווק דיגיטלית?

מודל התשלום לסוכנויות שיווק דיגיטליות יכול להיות מגוון ולהשתנות בהתאם לסוג השירותים המסופקים ולתנאי העבודה בין הלקוח והסוכנות. הנה כמה מהמודלים הנפוצים:

  1. מחיר קבוע (Retainer): במודל זה, הלקוח משלם סכום קבוע לסוכנות כל חודש בעבור השירותים שהוא מקבל. הסכום הקבוע עשוי להתבסס על התקציב הכולל של הקמפיינים או על מספר שעות עבודה קבועות בחודש.

  2. מבוסס ביצועים (Performance-based): במודל זה, התשלום נקבע על פי התוצאות המדידות של הקמפיינים או הפעולות של הסוכנות. לדוגמה, התשלום יכול להיות בהתאם למספר הלידים, ההרשמות או המכירות שנוצרו מהקמפיין.

  3. פרוייקטאלית (Project-based): במודל זה, התשלום מתבצע על בסיס פרויקט. כאשר הסוכנות מציעה לבצע פרויקט מסוים, היא מגדירה את העבודה הדרושה ומתבצעת במחיר שנקבע מראש.

  4. תשלום על בסיס שעות (Hourly Rate): במודל זה, התשלום מתבצע על בסיס שעות עבודה. הסוכנות מחייבת את הלקוח בהתאם לכמות שעות העבודה שנעשו בחודש מסויים על פי תעריף שנקבע מראש. רלבנטי בעיקר לפרויקטים נקודתיים שאינם בליבת הפעילות או בהיקף נמוך.

כל אחד מהמודלים הללו יכול להתאים לסוג הפעילות והצרכים של הלקוח, ולכן חשוב לבחור במודל שבסופו של דבר יהיה win-win לשני הצדדים, הלקוח וסוכנות השיווק.


סיכום

בחירה של סוכנות לשיווק דיגיטלי אינה תמיד פשוטה וקלה. לא פעם עוברים בעלי עסקים בין מספר סוכנויות עד אשר מוצאים את הסוכנות הנכונה והמדוייקת עבורם.

כאשר בוחרים סוכנות לשיווק דיגיטלי, יש לוודא שהשירות שבו אתם מעוניינים אכן מוצע על ידי הסוכנות ושיש לה ניסיון מוכח בו. אל תהססו לבקש מנציג הסוכנות תיקי עבודות ולבקש לדבר עם לקוחות רלבנטיים שיוכלו להמליץ על איכות העבודה והשירות. כמו כן, חשבו האם יותר מתאימה לעסק שלכם סוכנות גדולה או בוטיקית בהתאם לסקירה שניתנה כאן. ולבסוף, דאגו לשאול מול מי תעבדו ביום-יום כדי לוודא שיש ביניכם כימיה והבנה.

אם הגעתם עד לשורות אלו ואתם מעוניינים בסוכנות בוטיק לשיווק דיגיטלי של העסק שלכם, השאירו לנו הודעה ונחזור אליכם במהרה.





ISS_23502_00902_edited.jpg
Contact Us
bottom of page