top of page
  • Writer's pictureShivuKey

דו"ח בדיקה על הפעילות השיווקית של העסק

Updated: Feb 12

בעלי עסקים קטנים המשכילים להבין את חשיבותה של מערכת השיווק עבור העסק שלהם, נוהגים לפנות לסוכנויות לשיווק דיגיטלי ולפרילאנסרים על מנת שיסייעו להם בנושא.

משיחות עם הרבה בעלי עסקים עולה כי רבים מהם מתקשים להבין מה איכות העבודה שהם מקבלים מסוכנות השיווק שלהם. חלקם יודעים לומר עלויות באופן כללי – עלות לליד, עלות למכירה וכו' – אך הם לא יודעים לומר איך זה ביחס לתעשייה שלהם, אלא רק אם זה טוב לעסק שלהם או לא. יתרה מכך, ישנם מדדי ביצוע רבים וחשובים שאין להם מודעות לגביהם, כמו למשל: עלות לקליק, אחוזי המרה מקליק, היקף החשיפה של הפרסומות שלהם, אחוז הנטישה של לקוחות פוטנציאליים את האתר בשלבים השונים של הפאנל (המשפך השיווקי) וכו'. חשיבותם של מדדים אלה היא בכך ששיפור של כל אחד מהם צפוי להוזיל עלויות בצורה משמעותית ולהביא לניצול טוב יותר של תקציב המדיה.


מי צריך דו"ח ביקורת לפעילות השיווקית?

  • בעלי עסקים קטנים שאין להם זמן ומשאבים להתעסק עם הפעילות השיווקית, אבל רוצים לדעת שיכולים לישון בראש שקט - שהכסף שלהם מנוצל בצורה הטובה ביותר ושהם מקבלים את התמורה המיטבית מסוכנות השיווק הדיגיטלית או הפרילאנסר שלהם

  • בעלי עסקים בינוניים עם נפח פעילות שיווקית גדול שמרגישים שהם מוציאים המון כסף מדי חודש ושאולי יש מקומות שניתן היה לחסוך בהם

  • בעלי עסקים שמחפשים להשתפר ולקבל חוות דעת מאיש מקצוע מנוסה בנוגע לאסטרטגיה והתמהיל השיווקי


מה כולל דו"ח הביקורת על הפעילות השיווקית?

כאמור, דו"ח הביקורת על הפעילות השיווקית נועד לתת לבעל העסק סקירה אובייקטיבית על איכות הביצועים של פעילות השיווק בעסק שלו.

לשם הכנת הדו"ח נעשית סקירת עומק של פעילות השיווק בכל הכלים והערוצים השונים:

  • טיב ניהול הקמפיינים בפייסבוק, גוגל, טאבולה, לינקדין וכו'

  • השוואת יעילותם של ערוצי השיווק השונים – אילו הכי רווחיים? אילו מיותרים?

  • ביצועי אתר החברה ועמודי הנחיתה מבחינת מסע לקוח, יחס המרה ונטישת לקוחות (CRO)

  • מבחינת SEO – סקירת אתר החברה והשוואה מול אתרי מתחרים בהיבט של בולטות ודירוגים בגוגל עבור מילות חיפוש רלבנטיות

  • במידה ורלבנטי – פעילות אופליין כדוגמת שלטי חוצות, פלאיירים, פרסום במקומונים וכו'

לאחר שלב קריטי זה, נכתב הדו"ח אשר כולל:

  • ציון כולל עבור מכלול הפעולות השיווקיות ויעילותן וציון נקודתי עבור כל אחת מהפעולות השונות

  • חוות דעת בנוגע לאסטרטגיה, הטקטיקה והתמהיל השיווקי הנבחר – מבחינת יעילות ודברים נוספים שניתן לעשות בכדי לשפר ביצועים ולהוזיל עלויות

  • המלצות לשיפור באתר החברה ועמודי הנחיתה

  • המלצות לשיפור בניהול הקמפיינים בערוצים השונים


מה עושים עם הדו"ח בסופו של דבר?

במקרה הטוב, מבינים שאנשי השיווק שלכם עושים את העבודה כהלכה – תמהיל השיווק שלכם נכון, ביצועי האתר טובים ועלויות הקמפיינים סבירות - ואפשר להמשיך לעבוד איתם ללא כל חשש.

פעמים רבות, בעקבות הדו"ח עולים ממצאים שדורשים שיפורים שונים. לרוב, שיחה בין בעל העסק לבעלי סוכנות השיווק הדיגיטלי על ממצאי הדו"ח תסייע לאיש השיווק להשתפר בעבודתו. מעבר לכך, הדבר אף יאותת לאיש המקצוע שעומד מולו לקוח מעורה שמבין עניין ויודע לשאול את השאלות הנכונות, מה שצפוי להעלות את רמת ההשקעה ואת איכות השירות.

לעתים, ממצאי הדו"ח מעלים כי סוכנות השיווק אינה משקיעה מאמצים סבירים בקידום פעילות הלקוח או כי כספים מתבזבזים לשווא. במקרים כאלה, לרוב, בלי העסקים מחפשים חלופה לסוכנות השיווק או הפרילאנסר שנכשל בביקורת.


כמה זמן לוקח התהליך?

כתלות בהיקף הפעילות השיווקית של העסק, תהליך הכנת הדו"ח יכול לקחת בין כמה ימים למספר בודד של שבועות. לרוב, פרוייקט שכזה נמשך כשבועיים מהרגע שבו יוצאים לדרך ועד שנפגשים לדון בממצאים.


כמה עולה דו"ח הביקורת?

העלויות משתנות כתלות במספר ערוצי השיווק וגובה תקציב המדיה. באופן כללי, המחיר נע בין כמה מאות שקלים לאלפי שקלים בודדים.



לפרטים נוספים אל תהססו ליצור קשר בטופס שבתחתית העמוד.


ISS_23502_00902_edited.jpg
Contact Us
bottom of page